Μπορεί μια εφαρμογή στο κινητό να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και πόσο τρομακτικό είναι αυτό τελικά;
Την εποχή της βίαιης παρείσφρησης των social media (και του TikTok) στον κυκεώνα της καθημερινότητάς μας, το αίμα κυλά αέναα προς τις ορδές των ανθρωπόμορφων “ζόμπι” εκεί έξω. Ανάμεσά τους κανένας φραγμός, ηθικός ή ποσοτικός, με αποτέλεσμα η αδιάλειπτη τροφοδότηση, όχι να ικανοποιεί την πείνα, αλλά παράδοξα, να υποδαυλίζει το ακριβώς αντίθετο.
Η πείνα θεριεύει και όσο πιο ακόρεστη γίνεται, τόσο περισσότερο θολώνει ξεμακραίνοντας ο πραγματικός σκοπός της ζωής. Ο άνθρωπος ξεχνά να ζήσει, αλλά μαθαίνει να ζει μέσα από την αυτοαναφορικότητα των άλλων. Όταν η ματαιοδοξία και η αυτοαποθέωση είναι εκ των ουκ άνευ κομμάτι της κανονικότητας που ριζώνει σε ακαλλιέργητα, αλλά πρόσφορα ευαπάτητα μυαλά, αναλώνουμε τα δικά μας γόνιμα χρόνια ζητιανεύοντας στα σκουπίδια της κοινοθνητοσύνης κάθε είδους και ήθους διασημότητας.
Παράλληλα, η ξιπασμένη προβολή των εικονικών παραστάσεων που ανεβάζουν οι περισσότεροι χρήστες των social media, πετά στον βούρκο της ανασφάλειας και της αυτοκατάκρισης τον μέσο ακόλουθό τους. Εκείνος ασύνειδα θα βρει το σώμα του, αλλά και τη ζωή που διάγει, να απέχουν παρασάγγας από τα διαστρεβλωμένα πρότυπα, καταδικάζοντας τον εαυτό του στο ατελέσφορο κυνήγι της ψευδεπίγραφης τελειότητας.
Και όσο το σκρολάρισμα δεν σταματά, ίσως τρυπώσεις σε ανεξερεύνητα μονοπάτια ακόμη και του ίδιου του εαυτού σου, αγγίζοντας πτυχές που δεν ήξερες καν ότι κρύβεις στα μύχιά σου. Πτυχές που ξεδιπλώνοντάς τες, κάποιες φορές, ενδέχεται τελικά να οδηγήσουν στην απελευθέρωσή σου, αναπροσαρμόζοντας όχι μόνο τη ζωή σου, αλλά την ύπαρξή σου και τις ανάγκες της.
Πόσο τρομακτικό είναι όμως να χρειάζεσαι τη βοήθεια μιας εφαρμογής για να ανακαλύψεις τον εαυτό σου; Να σε ξέρει καλύτερα από ΄σένα… Αρνιόσουν να το αποδεχθείς ή χρειαζόσουν απλά μια σπίθα για να ανάψει τη θρυαλλίδα και τα βιντεάκια του TikTok ήταν απλά οι τσακμακόπετρες; «Ή μήπως πάλι σε μετέτρεψε σε κάτι που δεν ήσουν;» θα ρωτήσουν οι πιο κακεντρεχείς, μουρμουρίζοντας κάτι για των καιρών τα σημεία.
Από πολλές απόψεις αισθάνομαι ότι έχω μια υπέροχη δεύτερη εφηβεία
To TikTok κατάλαβε ότι η Έβελιν ήταν ομοφυλόφιλη πριν από την ίδια και της «άνοιξε τα μάτια». Φρόντισε να την «ενημερώσει» για ένα τόσο σημαντικό κομμάτι της ζωής της που η ίδια αγνοούσε ή έκανε πώς δεν βλέπει.
«Από πολλές απόψεις αισθάνομαι ότι έχω μια υπέροχη δεύτερη εφηβεία», εξομολογείται η 36χρονη στον Guardian, προσθέτοντας: «Όταν ερωτεύτηκα την Κάτια, ήμουν παντρεμένη με άντρα. Ήμουν 34 και δεν είχα φιλήσει ποτέ γυναίκα. Νόμιζα ότι ήμουν στρέιτ, κάτι που τώρα μού φαίνεται παράδοξο, αλλά είναι εκπληκτικό πόσα πράγματα μπορείς να καταπιέσεις. Όταν έκανα σεξ με άντρες, δεν αισθανόμουν ότι κάτι πάει λάθος, αλλά οποιαδήποτε αρχική σεξουαλική επιθυμία ένιωθα, θα εξαφανιζόταν σε δύο μήνες και μετά το σεξ θα γινόταν υποχρέωση».
Παράλληλα, υπέθετε ότι όλες οι στρέιτ γυναίκες φαντασιώνονταν άλλες γυναίκες ενώ έκαναν σεξ με τους συντρόφους τους, ενώ όταν οι φίλες της τής έλεγαν ότι απολάμβαναν να το κάνουν με τους άντρες τους, πίστευε ότι της έλεγαν ψέματα.
«Κοιτάζοντας» πλέον πίσω, θεωρεί ότι ήταν μάλλον μπερδεμένη.
Ντρεπόμουν ακόμα και να προσπαθήσω να τη χαϊδέψω
«Με την Κάτια μοιραζόμασταν ένα γραφείο και σταδιακά συνειδητοποίησα ότι το βλέμμα μου την ακολουθούσε κάθε δευτερόλεπτο. Έχει πολύ όμορφα μυώδη χέρια και φοράει συχνά αμάνικες μπλούζες» συνέχισε, αποκαλύπτοντας πως ο αλγόριθμος του TikTok ανακάλυψε ότι ήταν ομοφυλόφιλη πριν από την ίδια.
«Το μόνο που έκανα ήταν να παρακολουθώ queer βιντεάκια ξανά και ξανά. Τελικά πήρα το θάρρος να πω στον άντρα μου ότι είμαι ομοφυλόφιλη», εκμυστηρεύτηκε.
Αφού στον γάμο της μπήκε αναπόφευκτα τέλος, πρότεινε στην Κάτια να πάνε σε ένα queer πάρτι. Κάτι αρκετά τολμηρό. Τελικά κατέληξαν στο κρεβάτι της, όπου της άφησε τα ηνία γιατί δεν είχε ιδέα πώς να κάνει σεξ με μια γυναίκα.
«Τις πρώτες εβδομάδες της σχέσης μας ντρεπόμουν ακόμη και να προσπαθήσω να τη χαϊδέψω, σε περίπτωση που η τεχνική μου ήταν λάθος» αναφέρει, ωστόσο βελτίωσε αισθητά τις ικανότητές της, αντιγράφοντας «όλα τα καταπληκτικά κόλπα που δοκιμάζει πάνω μου».
Για την Έβελιν είναι πιο δύσκολο να φθάσει σε οργασμό, καθώς παίρνει αντικαταθλιπτικά. Κάτι που δεν προσπάθησε καν να αντιμετωπίσει με τον πρώην σύζυγό της, αφού το μόνο που ήθελε ήταν να τελειώσει το σεξ όσο το δυνατόν συντομότερα.
«Η Κάτια ήταν πολύ τρυφερή και καθησυχαστική για τη δυσκολία μου να ολοκληρώσω. Σκέφτηκε να χρησιμοποιήσουμε έναν δονητή για να τα καταφέρει, κάτι που οι πρώην μου θα ένιωθαν πολύ ανασφαλείς να προτείνουν. Από πολλές απόψεις αισθάνομαι ότι έχω μια υπέροχη δεύτερη εφηβεία: διεγείρομαι συνεχώς και, επιτέλους, το σώμα μου δεν είναι ένα απόλυτο μυστήριο για μένα», καταλήγει.
Η ταμπέλα της «στρέιτ, παντρεμένης συναδέλφου»
Από την πλευρά της, η Κάτια πάντα έβρισκε την Έβελιν πολύ όμορφη, όμως «δεν επέτρεψα στον εαυτό μου να αφεθώ σε αυτό το συναίσθημα γιατί της είχα βάλει την ταμπέλα της “στρέιτ, παντρεμένης συναδέλφου μου”. Ωστόσο, σταδιακά έγινε φανερό ότι δεν ήταν εντελώς στρέιτ. Όλη της η προσοχή ήταν στραμμένη σε μένα στο γραφείο, και υπήρχε αυτή η αναμφισβήτητη τρυφερότητα στα μάτια της όταν με κοιτούσε».
Όπως συμπλήρωσε, εκείνη την εποχή, η αυτοπεποίθησή της και η ίδια βρισκόταν στα πατώματα. Μάζευε τα κομμάτια της από έναν χωρισμό και είχε εγκαταλείψει την ελπίδα να βρει νέα σχέση. «Ένιωσα σαν να έγινε θαύμα, έχοντας την Έβελιν να με κοιτάζει έτσι. Μάλλον φορούσα περισσότερα αμάνικα μπλουζάκια στη δουλειά από ό,τι έπρεπε», παραδέχθηκε.
«Είναι σαν μια πρόκληση για τη δύναμης της θέλησης: πόσο καιρό μπορούμε να φιλιόμαστε προτού ο ένας από εμάς βάλει το χέρι ανάμεσα στα πόδια του άλλου;»
Περιγράφοντας, δε, την πρώτη φορά που έκαναν σεξ, τη χαρακτήρισε σουρεαλιστική.
«Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι η Έβελιν βρισκόταν στην κρεβατοκάμαρά μου χωρίς την μπλούζα της. Ήμασταν και οι δύο τόσο νευρικές, οπότε δεν υπήρξε κορύφωση. Ήξερα ότι ήταν η πρώτη της φορά με γυναίκα και ήμουν χαρούμενη που ανέλαβα την πρωτοβουλία. Είναι φυσικό ταλέντο και έπιασε τα πράγματα εντυπωσιακά γρήγορα» αποκάλυψε, πλέκοντάς της το εγκώμιο για την επιδεξιότητά της να αφαιρεί τον στηθόδεσμό της με το ένα χέρι.
Προχωρώντας σε πιο «πικάντικες» λεπτομέρειες, ανέφερε πως «γενικά αρχίζουμε με ένα μεγάλο φιλί και καθόμαστε η μία απέναντι από την άλλη στο κρεβάτι. Συνήθως θα κάνουμε σεξ σε αυτήν τη στάση γιατί είναι πιο άνετο να φιλιόμαστε. Μπορούμε εύκολα μόνο να φιλιόμαστε για μια ολόκληρη ώρα, αλλά κάποια στιγμή τα ρούχα βγαίνουν και τα χέρια θα προχωρήσουν προς τα κάτω. Είναι σαν μια πρόκληση για τη δύναμης της θέλησης: πόσο καιρό μπορούμε να φιλιόμαστε προτού η μία από εμάς βάλει το χέρι ανάμεσα στα πόδια της άλλης; Δεν είναι ποτέ ξεκάθαρο ποια θα υποχωρήσει πρώτη».
Τελικά η Έβελιν και η Κάτια, οι οποίες είναι πλέον μαζί δύο χρόνια, ενέταξαν στα σεξουαλικά παιχνίδια τους έναν δονητή, προκειμένου να φθάνει η πρώτη ευκολότερα σε οργασμό.
«Τις πρώτες εβδομάδες της σχέσης μας είχα μια μικρή επίμονη ανασφάλεια, ανησυχώντας ότι είχα χάσει το ταλέντο μου. Αλλά μετά μού είπε για την αγωγή της. Ο στόχος μου είναι να κάνω την Έβελιν να νιώσει όσο καλύτερα μπορεί, και αν βοηθάει ένας δονητής, θα τον βγάλω. Αυτό που μου αρέσει στο σεξ είναι η ευκαιρία να είμαι κοντά στην Έβελιν. Και ακόμη δεν μπορώ να ξεπεράσω το στήθος της. Σκοπεύω να αναθέσω σε έναν καλλιτέχνη να κάνει μια ελαιογραφία του»,καταλήγει.
Όταν το TikTok σε μαθαίνει καλύτερα από εσένα
Για την αρθρογράφο Emma Turetsky, τα πράγματα ήταν πιο περίπλοκα και για την ίδια και για το TikTok.
«Ήμουν γκέι και τα 25 χρόνια της ζωής μου πριν από την αφύπνιση; Μάλλον ναι. Παρόλα αυτά, αν δεν ήταν το TikTok, πιθανότατα θα καθόμουν και θα αναρωτιόμουν τι στο διάολο δεν πάει καλά τώρα», γράφει για την εμπειρία της στο “The Cut”.
Αφού κατέβασε την εξαιρετικά εθιστική εφαρμογή στο κινητό, έπιασε τον εαυτό της να «χάνεται» σε αμέτρητα βίντεο, ακόμα και για οκτώ ώρες την ημέρα. Το περιεχόμενο ήταν τέλεια προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντά της, χαρακτηρίζοντάς το ειδυλλιακό και αυτό ακριβώς που θα επέλεγε και μόνη της να δει.
«Αλλά υπήρχε ένα πράγμα που το TikTok έκανε λάθος: Νόμιζε ότι ήμουν… ομοφυλόφιλη;», συνεχίζει, εξηγώντας πως η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν λειτουργεί μόνο βάσει του ιστορικού σου, αλλά σε «μαθαίνει» από το πώς αλληλεπιδράς στο περιεχόμενό του. Και τελικά φθάνει να σε γνωρίζει καλύτερα και από τον ίδιο σου τον εαυτό, δείχνοντάς σου περισσότερα από αυτά που σου αρέσουν, ακόμη κι αν δεν ήξερες ότι σου αρέσουν!
«Στη δική μου περίπτωση, μπορώ μόνο να εικάσω ότι όλα άρχισαν όταν έμεινα στο βίντεο μιας gay pop star. Μου άρεσε η μουσική της. Και ύστερα ακολούθησαν περισσότερες παρόμοιες προτάσεις και ξαφνικά τα περισσότερα προτεινόμενα στη σελίδα μου είχαν hashtag “Woman loving Woman”. Ήμουν μπερδεμένη, και όμως κάπως… πιο εθισμένη από ποτέ;», θυμάται.
Σκέφτηκε ότι δεν ήταν ομοφυλόφιλη, αλλά «αυτές οι λεσβίες είναι σαν… πολύ καυτές».
Στη συνέχεια, μια μοιραία νύχτα, ενώ σκρόλαρε στην εφαρμογή, ο αντίχειράς της σταμάτησε σε ένα συγκεκριμένο βίντεο.
«Μαγεύτηκα από τα μακριά, καστανά μαλλιά της, τα τοξοτά φρύδια και τα βαθύ καφέ μάτια της. Και μόνο το πόσο καυτή ήταν θα τραβούσε την προσοχή μου, αλλά αυτό που ακολούθησε θα μείνει στην προσωπική μου ιστορία προβολής περιεχομένου ως το πιο διακριτικό πορνογραφικό βίντεο που έγινε ποτέ», εκμυστηρεύτηκε.
Η πλοκή: Η πρωταγωνίστρια κάθεται πίσω από έναν τροχό κεραμικής, ρίχνει μια γενναία ποσότητα πηλού στην επιφάνειά του και αρχίζει να την επεξεργάζεται ώστε να κατασκευάσει ένα ρηχό δοχείο ή μια μικρή κούπα. Κοιτάζοντας λάγνα την κάμερα, με μισάνοιχτο το στόμα, το πλάνο κατεβαίνει στα χέρια και δύο δάχτυλά της βυθίζονται αργά (βασανιστικά αργά) στον πολύ υγρό πηλό.
Η Emma αφήνει το βίντεο να παίξει ξανά και ξανά, βρίσκοντας τελικά τη δύναμη να στείλει το link σε όλους όσους έχει επικοινωνήσει με μηνύματα στη ζωή της.
Οι απαντήσεις που πήρε, στην καλύτερη περίπτωση, ήταν απογοητευτικές: «Αυτό είναι εξαιρετικά cringey», «Αυτό κάνεις στις 3 το πρωί;», «Γιατί σπαταλάει τόσο πηλό;».
«Ειλικρινά, είχα κάποιες ενδείξεις για τις προτιμήσεις μου και μάλλον βαθιά μέσα μου ήξερα πως δεν μου αρέσουν τα αγόρια. Μέχρι τα 26, είχα βγει ακριβώς με ένα. Κράτησε για έναν άθλιο ενάμιση χρόνο κατά τη διάρκεια του οποίου ερωτεύτηκα απελπισμένα την κανονικότητα μιας σχέσης. Το υπόλοιπο της ζωής των ραντεβού μου είχε ένα μοτίβο, βάσει του οποίου ξυπνούσα μια μέρα και ξαφνικά έβρισκα απωθητικό όποιον άντρα έβλεπα, προτιμώντας να κάνω εμετό στα χέρια μου, παρά να τον ξαναδώ», γράφει.
Αλλά ακόμη και αφού κατέρριψε το προσωπικό ρεκόρ γνωριμιών της κυκλοφορώντας με την ταμπέλα «δεν με ελκύουν οι άντρες», δεν είχε σκεφτεί το ενδεχόμενο να είναι γκέι. «Σίγουρα, ίσως τα μάτια μου εστίαζαν σε ένα ωραίο στήθος στο γυμναστήριο, αλλά αυτό είναι απλώς επιστήμη. Επιπλέον, εγώ δεν μοιάζω με λεσβία. Είχα μακριά μαλλιά, ήμουν σε αδελφότητα δημόσιου σχολείου και τέλος, είχα μια τάση για προστυχιές» συνεχίζει, προσθέτοντας:
«Όσο κι αν θα ήθελα να είμαι θύμα των αμφισβητήσιμων, στην καλύτερη περίπτωση, λεσβιακών απεικονίσεων της ποπ κουλτούρας της νιότης μου, είναι δικό μου λάθος. Σχεδόν δεν είχα αναζητήσει μια διαφορετική κατανόηση της ομοφυλοφιλίας. Όχι μόνο απέφευγα να αμφισβητήσω τη δική μου υποχρεωτική ετεροφυλοφιλία (μια έννοια για την οποία έμαθα στο, καλά μαντέψατε, TikTok), αλλά δεν κατάφερα να δω και να ακούσω καλύτερα τις queer κοινότητες με τις οποίες αλληλεπιδρούσα καθημερινά».
Παράλληλα, ξεκαθαρίζει πως «η λεσβιακή κοινότητα είναι ποικιλόμορφη, δυναμική και εξαιρετικά συναρπαστική. Δεν υπάρχουν κανόνες για το πώς μοιάζουν, πώς ακούγονται ή ακόμα και για το τι πιστεύουν οι λεσβίες. Η ταυτότητά σου μπορεί να εκφραστεί όπως θέλεις. Αλλά απλά δεν μπορούσα να αντιμετωπίσω την έννοια της λεσβίας γιατί σήμαινε ότι θα έπρεπε να αμφισβητήσω τον εαυτό μου. Πόσο έπρεπε να με μισώ για να αρνηθώ να αντιμετωπίσω ένα τόσο τεράστιο κομμάτι αυτού που είμαι; Η εσωτερικευμένη ομοφοβία με είχε κερδίσει και χρειάστηκε η παρέμβαση του TikTok για να κοιτάξω τον εαυτό μου στα μάτια και να πω, “Περίμενε, τι;”».
@oliviapotterygirl 💘 #potterygirl #pottery #potteryboy #fyp ♬ West Coast x Bossa Nova Mashup – user13739356376
Για την Emma «αυτή η κρυφή πύλη στον κόσμο των διαδικτυακών λεσβιών παραμένει η πιο ειλικρινής απεικόνιση gayness που έχω δει σε οποιαδήποτε οθόνη. Και ένιωθα πλέον τη δική μου κατάσταση προσιτή, αποδεκτή. Μετά από μερικές εβδομάδες με τον θεραπευτή μου, προσάρμοσα γενναία τις ρυθμίσεις μου στο “Ενδιαφέρομαι για γυναίκες”».
Έξι μήνες αργότερα, είναι ξαπλωμένη στο κρεβάτι, συνεχίζοντας να σκρολάρει, όταν «ο όμορφος άγγελoς κεραμικής μου επιστρέφει στην οθόνη μου. Αυτή τη φορά, έχει μαζί της μια ηλιοκαμένη ξανθιά. Το πανέμορφο δίδυμο μοιράζεται ένα σκαμπό και χώνει μαζί τέσσερα δάχτυλα στον υγρό πηλό».
Στέλνει το λινκ στη νέα της κοπέλα, με το μήνυμα: «Έχεις δει το κορίτσι αγγειοπλαστικής στο TikTok; Έχει μια φίλη…».
Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, τής απαντά: «Ω γαμώτο, δεν μπορώ καν να το δω αυτό, είναι πολύ καυτό, δεν είναι δίκαιο».
«Όσο επώδυνο κι αν είναι να πιστεύω ότι το περιεχόμενο που επιλέχθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη ήταν αυτό που σήμανε συναγερμό για τα χρόνια της εσωτερικευμένης ομοφοβίας μου και του φαύλου κύκλου αυτομαστιγώματος, είμαι ενθουσιασμένη που κατέβασα αυτήν την ηλίθια εφαρμογή», καταλήγει.