Είναι μόλις 19 ετών αλλά «το παίξιμό του είναι τόσο καλό που νομίζεις ότι ονειρεύεσαι».
Μπορεί η K-pop να είναι η πιο διάσημη κορεατική μουσική παγκοσμίως, ωστόσο ένας νεαρός πιανίστας από την πόλη Siheung, γίνεται ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της χώρας του στον κόσμο της κλασικής μουσικής. Συστήθηκε στον κόσμο της μουσικής πέρυσι, όταν κέρδισε τον περίφημο διαγωνισμό πιάνου Van Cliburn στο Τέξας.
Είχε κερδίσει τις εντυπώσεις-όχι μόνο των κριτικών- με το κοντσέρτο για πιάνο Νο 3 του Ραχμάνινοφ, με την ερμηνεία του από εκείνη τη βραδιά να έχει συγκεντρώσει πάνω από 12 εκατομμύρια προβολές στο youtube.
Έκτοτε το άστρο του Yunchan Lim εκπέμπει μία εκτυφλωτική λάμψη, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που τον θεωρούν ως την «απάντηση» της κλασσικής μουσικής στην K-pop.
Η φλογερή ερμηνεία του στο κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ στο Τέξας συγκίνησε μέχρι δακρύων τη μαέστρο Marin Alsop.
Αν και είναι μόλις 19 χρονών, κατάφερε να γίνει το μήλον της έριδος για τους κολοσσούς της δισκογραφίας, με την βρετανική Decca Records να είναι εκείνη που στο τέλος πανηγύρισε επειδή απέσπασε την υπογραφή του σε μια αποκλειστική συμφωνία.
Είχε προηγηθεί στενή πολιορκία του από στελέχη της συγκεκριμένης δισκογραφικής εταιρείας σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
Τόκιο, Παρίσι, Άμστερνταμ, Ρώμη, Λονδίνο, Νέα Υόρκη και Σεούλ, έγιναν πεδία διεκδίκησης του ταλαντούχου πιανίστα, από την εταιρεία που μετρά 94 χρόνια στο δισκογραφικό τοπίο της Βρετανίας.
Ο πιανίστας που καθηλώνει με τις φλογερές ερμηνείες του
Ο Yunchan Lim, που μοιάζει να εμφανίστηκε από το πουθενά, καθηλώνει με τις ποιητικές performance του, που σε μαγνητίζουν.
Η φλογερή ερμηνεία του στο κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ στο Τέξας συγκίνησε μέχρι δακρύων τη μαέστρο Marin Alsop.
«Ένα μικρό, μη χαμογελαστό, μάλλον απόμακρο παλικάρι, ο Lim φαίνεται όχι απλώς να είναι ένα με το πιάνο του, αλλά και θετικά ερωτευμένος μαζί του», έγραψε η Jessica Duchen του Independent, στην κριτική της για το βρετανικό του ντεμπούτο στο Wigmore Hall τον περασμένο Ιανουάριο. «Το παίξιμό του είναι τόσο καλό που νομίζεις ότι ονειρεύεσαι».
«Ο Yunchan παίζει τις νότες – όλες τους – σαν μονοπάτια σε ένα σουρεαλιστικό μέρος κάπου αλλού», συμφώνησε ο Norman Lebrecht στο The Critic. Οι New York Times επαίνεσαν τον τρόπο με τον οποίο η ερμηνεία του στον Ραχμάνινοφ κινήθηκε από την «ήσυχη, ήρεμα διαπεραστική διαύγεια» στο «τσίμπημα της έντασης».
Μαθήματα πιάνου από νηπιακή ηλικία
Ο Yunchan γεννήθηκε στο Siheung της Νότιας Κορέας το 2004 και αποδίδει την αγάπη του για το πιάνο στις ηχογραφήσεις του Σοπέν και του Λιστ που έπαιζε η μητέρα του όταν ήταν μικρός.
Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου όταν ήταν επτά ετών και μπήκε στη Μουσική Ακαδημία του Κέντρου Τεχνών της Σεούλ ένα χρόνο αργότερα.
«Παρατήρησα αμέσως ότι ήταν ένα τεράστιο ταλέντο», δήλωσε κάποτε στους New York Times ο δάσκαλός του, προσθέτοντας πως «είναι πολύ ταπεινός».
Από τότε που κέρδισε τον διαγωνισμό Van Cilburn, έχει κυκλοφορήσει δύο δίσκους, έναν με τις δαιμονικά δύσκολες Transcendental Études του Λιστ, ηχογραφημένες στον ημιτελικό του διαγωνισμού, και μια ζωντανή εκτέλεση του κοντσέρτου Emperor του Μπετόβεν με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Gwangju.
Το τελευταίο, που κυκλοφόρησε από την Universal Music Korea, έγινε πλατινένιο μέσα σε λίγες ώρες στην πατρίδα του.
Η πρώτη του studio ηχογράφηση θα κυκλοφορήσει από την Decca την άνοιξη του 2024.
Σε ανακοίνωσή του, ο co-president της εταιρίας Tom Lewis δήλωσε: «Ο Yunchan είναι, πολύ απλά, ο πιο συναρπαστικός νέος κλασικός καλλιτέχνης στον πλανήτη. Χρειάστηκε μια παγκόσμια εκστρατεία για να εξασφαλίσουμε την υπογραφή του και είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι που μας επέλεξε».
«Η Decca έχει παράξει δίσκους με εξαιρετική ποιότητα ήχου και έχει συνεργαστεί με πολλούς θρυλικούς μουσικούς», ανέφερε από την πλευρά του ο νεαρός πιανίστας και πρόσθεσε: «Είναι μια δισκογραφική εταιρεία που μπορεί κανείς να εκτιμήσει πραγματικά ως μουσικός».
Με πληροφορίες από: BBC